Report2Base bestaat uit 2 onderdelen. De admin-interface en de mobiele App. Het is mogelijk Report2Base zowel in de cloud te draaien als op een eigen PC of server. Voor nu gaan we uit van de cloud-variant.
Via Report2base.nl kan je naar de Admin-omgeving gaan. Als we die openen zien we als eerste het Dashboard. Dit is een overzicht van alle recente activiteiten in het systeem en uiteraard ook de laatste werkbonnen.
Bij het aanmaken van een werkbon zijn er kopregels zoals,
De kracht zit in de formulieren-sectie. Hier kunnen Uren, Bedragen, Aantallen en notities worden
toegevoegd met omschrijving. Deze komen vervolgens terug in de Rapportage-module om wekelijks of
maandelijks te factureren.
Door links een keuze te maken kunnen deze widgets worden gekozen.
Omdat formulieren vaak dezelfde opbouw hebben, is het ook mogelijk voor gedefinieerde formulieren
te maken. Bij het aanmaken van een werkbon kunnen dan 1 of meerdere formulieren worden geselecteerd.
Het is ook mogelijk een formulier als "Standaard gekozen" te markeren. Als dan een werkbon wordt
toegevoegd, worden automatisch de widgets van het betreffende formulier er in gezet.
Voor mobiel is er een aparte Web-App gemaakt om de invoer zo eenvoudig mogelijk te houden. Installeren van deze App is optioneel. Het kan aan je home-screen worden vastgemaakt / geinstalleerd, maar je kan er ook naartoe browsen.
Op mobiel kan je widgets toevoegen door rechtsonder op de blauwe plus (+) te klikken.